Det kreative værksted og fællesskab Skabertrang

Skabertrang er et kreativt værksted og fællesskab for psykisk sårbare i Foreningen Aftenskolen i Fountain House, støttet af TrygFonden og Vellivforeningen. En del af Projekt Skabertrang.

Det praktiske

Hvis du er interesseret i at deltage kan du kontakte og tilmelde dig på henriettelykke@aftenskolenfh.dk

Det kreative værksted er hver onsdag fra kl. 15-19. Faciliteret af to professionelle kunstnere.

Formål

Formålet er at skabe nye kreative sociale fællesskaber i Foreningen Aftenskolen i Fountain House og med vores samarbejdspartnere, for at minimere ensomhed og mistrivsel. Et netværk og fællesskab, der fungerer som en ressource for psykisk sårbare og i psykiatrien. Et andet væsentligt formål er at være en synlig medspiller i debatten i psykiatrien omkring brugen af kreativitet og kunst, som udtryk og i recovery processer, bl.a. ved at sprede målgruppens kunst og livshistorier ud i offentligheden.

Vi vil med dette projekt være med til at øge livsmestring, aftabuiserer psykisk lidelse og skabe synlighed for psykisk sårbare og mennesker med psykiske lidelser via kunst og samfundsdebat.

"Det betyder rigtigt meget at være i et afslappet fællesskab, hvor der både er plads til at være super produktiv og kreativ, men også bare til at være i. Det betyder generelt rigtigt meget at være i fællesskaber for psykisk sårbare, da det skaber et frirum, hvor der er plads til sårbarheden uden at den behøver at være i centrum."

- Deltager på Skabertrang